ویژه نامه تلنگر

نسخه الکترونیکی ویژه نامه همایش ها

ویژه نامه تلنگر

نسخه الکترونیکی ویژه نامه همایش ها

بفرمایید شام !!

 

صدای زنگ! میزبان در را به روی میهمانان باز کرده و با احوال پرسی گرمی آنها را به سمت اتاق پذیرایی راهنمایی میکند، پس از دقایقی صحبت و سوال از علایق، سه میهمان و میزبان برای صَرف شام بر سر میز غذا حاضر میشوند و با پیش غذا و ... گفتگوهای چهار نفره ادامه مییابد. فردی از مواد اولیه غذا سوال میکند دیگری از متأهل یا مجرد بودن فرد دیگر و تا انتهای شام بحث داغ و داغتر میشود و در نهایت با امتیاز دهی به غذاها و رفتار میزبان، شب به پایان میرسد.

در این برنامه آن چه که مهم است امتیازی است که رقبا به یکدیگر میدهند و معیار مشخص و عادلانهای در میان نیست زیرا هر فردی با هدف بُرد خویش کمترین امتیاز را به رقبای خود میدهد . پس از پایان غذا به محض این که افراد از خانه بیرون میآیند، سوار یک ماشین میشوند و به خاطر پول (جایزه) شروع به غیبت و بدگویی از یکدیگر میکنند و از دلخوریهای ایجاد شده طی شب و معایب یکدیگر و.. سخن به میان میآورند و در نهایت بر اساس  همین استنباطهای شخصی به فرد میزبان امتیاز میدهند.

 اما باز هم موضوع به همین جا ختم نمیشود، در واقع این برنامه چند ضرورت دارد که عدم رعایت آنها امتیاز منفی را در پی دارد، این ضروریات عبارتند از :

1) ایجاد روابط گرم و نزدیک با رقبا در شب میهمانی (بوسیدن)

2) هدیه دادن به میزبان (غالبا یک بطری مشروبات الکلی)

3) استفاده از مشروبات الکلی با قدمت چند ساله در غذا

 4) کنار هم قرار دادن غذاهای ایرانی و فرنگی

باید توجه داشت که این برنامه در واقع در صدد تعویض ذائقه  ایرانی و جایگزینی فرهنگ غربی در مسئله غذا و روابط بین آقایان و خانمها میباشد و هدف اصلی آن که در قبالش 1000 پُند هزینه کرده است چیزی نیست جز:

صفحه 8

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد