ویژه نامه تلنگر

نسخه الکترونیکی ویژه نامه همایش ها

ویژه نامه تلنگر

نسخه الکترونیکی ویژه نامه همایش ها

چشم ها را باید شست ... جور دیگر باید دید...

عجیب نیست که عدهای سکوت کرد‌یم و قاطی حواشی شده‌ایم و میدان را خالی  کرده‌ایم؟ تیر اتهام را همیشه به سوی دشمنی گرفتهایم که خارج از مرزهاست و خود را رها کردهایم..! عجیب نیست اگر نگویم دشمن هنوز ناامید نشده از شبیخونهای پیاپی فرهنگی .! عجیب نیست که این روزها در خانه‌های ایرانی صدای پخش سریالی می‌آید که شما از  نوع دوبله آن کاملاً می‌توانید متوجه شوید که تلویزیون روی کانال فارسی وان ثابت شده ‌است. اصلاً عجیب نیست اگر دشمن آگاهانه فیلمها و سریال‎‎های ضد دینی میسازد و استحکام خانوادههای ایرانی را هدف گرفته و ما این جا صدای خروپف کارگردانانمان را میشنویم..!

باید بپذیریم اگر فارسی وان بر خلاف انتظار ما و با وجود آنکه یک شبکه ماهواره‌ای با سریال‌هایی است که در عرصه سریال‌سازی‌ دست چندم حساب می‌شوند و عموماَ از شبکه‌های کابلی آن سوی مرزها پخش شده و در دوبله نیز آنقدر ضعیف هستند که حرفی در دفاع از آنها نمی‌توان زد،  راه به خانه‌ها باز کرده و تقریباَ دارد به یک تب دچار می‌شود، ایراد از ماست. همه اینها تهدید هستند، نه از این باب که بتوان درها را بست و جلوی ورود آنها را گرفت؛ که تجربه نشان داده نمی‌شود، بلکه از این بابت که به مرور سریال‌های ایرانی مخاطبان خود را از دست بدهد و سریال‌سازی‌ در ایران دچار رخوت شود.

مرحله اول این است که بیماری موجود را بپذیریم و از آن فرار نکنیم. باید بپذیریم جایی ضعف داشته‌ایم که طی این همه سال  به این راحتی تسلیم بازار جهانی شده‌ایم، حتی بازار نه چندان قدرتمند آن.

مرحله بعد دیدن نشانه‌های بیماری است؛ بپذیریم و ببینیم طی این سال‌ها چقدر سریال‌های سطح نازل به مردم تحویل داده‌ایم، آنها را با پایان‌های اشتباهی سرکار گذاشته‌ایم، با کمترین کار کارشناسی شده محتواهایی شعاری را به آنها تحمیل کرده‌ایم،

اصلاً اینها را بی خیال رفیق... امام (ره) فرمود: هر اصلاحی نقطه آغازش خود انسان است. از خودمان شروع کنیم. آستینها را بالا بزنیم و همتی مضاعف خرج کنیم.  پس بیاییم دست بر زانو زنیم و کمر به اصلاح کج اندیشیها ببندیم. با ذکر “یاعلی” نقطه شروعی باشیم و پایانش را به خدا بسپاریم و یادمان باشد که این مهم جز با باور و ایمان آوردن به تواناییهایمان محقق نمیگردد.   

صفحه5

نظرات 1 + ارسال نظر
بیژن دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ب.ظ

وقتی ما رو از کتاب زده کردند. وقتی معلم کلاس اول من با اینکه من شاگرد اول بودم من را هم کتک زد و میگفت همه باید یک بار از من کتک بخورند. وقتی به جاش به ما اسباب بازی دادن. ما بزرگ شدیم اسباب بازی هامونم بزرگ شد.
وقتی نمیدونیم چقدر تلویزیون مخربه و فکر میکنیم سرگرمیه دوست داریمش، مجذوبش میشیم. وقتی شبکه های ما چیزی جز چرت و پرت معمولا پخش نمیکنه فیلم هاشم که زندگی روزمره ما هست. صبح تا شب خودمون نقش اولشیم شب هم باید دباره ببینیمش. وقتی ایمانمون ضعیف شد. میشینین فارسی وان نگاه میکنیم با کیفیتی فوق العاده......

مشکل ما خیلی اساسی تره
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج

اگر کلاهتان را قاضی کنید متوجه می شوید این مطالبی را که فرمودید
دلایل محکمی برای نگاه کردن شبکه های مبتذل خارجی نیست !
آیا بنظر شما هرکسی که از معلمش کتک خورده است باید پای شبکه های بیگانه بنشیند؟؟
از قدیم گفته اند "چوب معلم گل هرکیم نخوره ...حالا !
چه شخصیتی فرموده است تلویزیون مخربه ؟؟؟
تلویزیون مثل چاقو می مونه . از چاقو هم می شه برای خورد کردن سبزی استفاده کرد هم برای قتل !!
الحمدولله تلویزیون هم برنامه مناسب زیاد دارد
مگر برنامه تلویزیون فقط باید پخش سریال باشد؟
از طرفی منظورتان از زندگی روزمره چیست ؟ زندگی خیالی را بیشتر می پسندید؟
الآن فارسی وان زندگی روزمره که چه عرض کنیم ... تا زندگی شخصی و کاملا خصوصی افراد را به نمایش نمی گذارد ؟؟
مشکل ما اساسی هست ولی با کمی بصیرت و آگاهی قابل حل شدن است.

خشت اول گر نهد معمار کج * * * "انشاالله بچه های تلنگر با عنایات حضرت درستش می کنند "

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد