X
تبلیغات
رایتل
ویژه نامه تلنگر

امروز:
آدرس آی پی:
سیستم عامل:
نسخه: بیت
اندازه تصویر:
نسخه موبایل اضافه به علاقمندی ها خوراک فید

معرفی کتاب: 
طوبای کربــلا

قسمت اول     قسمت دوم    

تبلیغات
از روزیکه شنیدم دربین ماهستی، به همه سلام میکنم! السلام علیک یااباصالح المهدی یاصاحب الزمان (عج) به وبگاه تلنگر خوش آمدید                                     ::. خوشا به حال زمان که صاحبش تویی..!! .::              اگر مقصد پرواز است.. قفس ویران بهتر! پرستویی که مقصد را در کوچ می بیند از ویرانی لانه اش نمی هراسد.
تبلیغات
| نویسنده: تلنــگر
بازدید :  مرتبه


          بیش از 37 % فضای اینترنت را سایت­های مبتذل تشکیل داده است

          در هر 39 ثانیه یک سیستم رایانه مورد حمله هکرها قرار می­گیرد

           سازمان بررسی محتوای اینترنت در ایران 14 سال پس از ورود اینترنت به ایران تشکیل شد

          میلیون­ها نفر در سراسر دنیا قربانی جعل هویت و سرقت اطلاعات شخصی از طریق اینترنت شده­اند

          خودکشی کودک به تشویق دوستان اینترنتی­اش

          اخاذی خواستگار قلابی اینترنتی برای عکسهای شخصی


چاقوی دولبه فناوری اینترنت

ماجرای چاقوی دو لبه برای همه آشناست، چاقویی که اگر بدون آموزش در دست کسی قرار گیرد منجر به حادثه شده، اما زمانی که دست یک جراح قرار می­گیرد، جان انسان­ها را نجات می­دهد. فضای مجازی تکه­های نامحدود فرهنگ، علم، دانش و یادگیری را در اختیار کاربران قرار می­دهد که این موضوع می­تواند زمینه ساز رشد ذهنی و گسترش فکری هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان باشد. این فضا مملو از سرگرمی­های شگفت انگیز و جذاب است که یک جهان مجازی می­تواند دارا باشد و دستیابی به این همه مطالب تنها با فشار دادن چند دکمه ممکن است. اما... در کنار این همه مزیت و سرگرمی در محیط مجازی، ورود به محیط­های گپ و گفتگو و همچنین شبکه­های اجتماعی  زمینه­ساز چالش­های جدی برای افراد به خصوص کودکان و نوجوانان می­شود زیرا شناخت افکار افراد واقعی در دنیای مجازی کاری بس مشکل و شاید ناممکن باشد همچنین در این فضا رده­بندی سنی وجود ندارد و این مطلب می­تواند زمینه ساز سوء استفاده به ویژه از کودکان و نوجوانان که تجربه اجتماعی نسبتاً کمی دارند، شود و یا موجب آسیب­های شخصیتی غیر قابل بازگشت به آن­ها شود. بخشی از روش­های باز دارنده از وقوع چنین حوادثی، بر عهده دولت بوده که از آن جمله می­توان به ایجاد محیط­های سالم و امن مختص کودکان و نوجوانان، جلوگیری از انتشار هرزنامه­ها در داخل کشور در کنار بررسی و نظارت بر محیط­های گپ و گفتگو، آگاه­سازی جامعه با استفاده از روش­های فرهنگی و... اشاره کرد اما این بخش کوچکی از روند محافظتی از کودکان می­باشد و شاید وظیفه اصلی بر عهده خانواده­ها و معلمان مدارس باشد.


 



 

تبلیغات

تبلیغات

http://acc.aftab.cc/img/savehsara_ads.png